Hoihoi!

Wat leuk dat je aangekomen bent bij mijn blog ? Als het goed heb je hiervoor het blog van Juf Inger gelezen. Of je begint hier en je eindigt straks bij juf Inger. Haar blog gaat over leesmotivatie. Dat is natuurlijk een onderwerp dat perfect past bij de Kinderboekenweek! Ook zij heeft een hele leuke gratis download :). Ik zou deze ook zeker lezen als ik jullie was! De link naar haar blog is: https://www.jufinger.nl/reis-mee-leesmotivatie/ 

Mijn naam is (juf) Julie. Ik ben 19 jaar oud en studente aan de Pabo in Doetinchem. Ik ben op dit moment derdejaars en loop stage in een groep 3/4. Ik vind het onwijs leuk om materialen te maken voor mijn stageklassen. Ik deed dit al heel vaak en kreeg vaak opmerkingen dat mensen het zo leuk vonden. Daarom heb ik al een tijdje geleden besloten om dit te delen mijn eigen website www.jufjulie.nl. De site bestaat inmiddels al een tijdje en er staat veel gratis materiaal op die jullie allemaal kunnen downloaden voor in de klas!

Eind vorig jaar heb ik een cameo gekocht, dit is een snijmachine waar je oneindig veel verschillende dingen mee kan uitsnijden van bijvoorbeeld karton. Ook hier kreeg ik veel leuke reacties op vanuit stage en van mijn medestudenten. Daarom heb ik deze zomer besloten om een webshop te openen. Hier verkoop ik dus allerlei materialen voor in de klas gemaakt van stevig karton. Deze webshop is ook te vinden via deze site waar jij nu dit blog op leest 🙂

Maar, wat is dan de link met de Kinderboekenweek? Nou, ik verkoop sinds kort ook downloads en ik heb erg veel hele leuke downloads gemaakt voor de Kinderboekenweek met het thema Reis mee! Deze zijn te shoppen in mijn webshop. Het leuke daarbij is dat jullie een kortingscode krijgen van 50% op alle downloads van de Kinderboekenweek (bloghopkbw50) én nog een kortingscode van 15% korting op al het andere materiaal in de webshop (bloghopkbw15alles)! Hoe leuk is dat? Beide kortingscodes zijn geldig tot en met 30 september!

Daarnaast leek het mij ook nog wel leuk om nog een extraatje weg te geven! Dus ik heb speciaal voor jullie een nieuwe werkvorm gemaakt,  namelijk “welke is het?” in een versie van de Kinderboekenweek! Deze is onder aan de pagina helemaal gratis te downloaden!

Bij dit spel is het de bedoeling dat de leerlingen in tweetallen allebei een grote kaart pakken. Hier staan allemaal verschillende voertuigen op met getallen. Daarnaast moeten ze allebei blind een klein kaartje uit een zakje pakken. Dit is het kaartje die de ander moet raden. Dus stel R pakt een kaartje met een auto en het getal vier, dan moet F raden dat het kaartje van R de auto is met het getal vier. Zo natuurlijk ook andersom. F kan dit raden door vragen te stellen aan R. R mag hier dan alleen “ja” of “nee” op antwoorden. Elke keer als F een vraag heeft gesteld mag hij/zij de voertuigen wegstrepen die het dan sowieso niet zijn. Uiteindelijk blijft er dan eentje over en dit is dan degene die R heeft gepakt. Je kunt natuurlijk zelf ook variëren in de regels ?.

Dus, wat moet je doen en heb je nodig om dit spel te kunnen spelen? Natuurlijk het bestand dat hieronder aan de pagina staat (je kunt op de plaatjes klikken om het te downloaden). De kleine kaartjes knip je uit (lamineren kan eventueel ook) en de grote kaarten laat je gewoon zo. Daarnaast heb je een bakje of zakje nodig waar je de kleine kaartjes in kunt doen, zodat de leerlingen niet kunnen zien wat ze pakken.

Heel veel plezier met het spelen van dit spel in jouw groep! Heb je nog vragen? Stuur mij gerust een berichtje!

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog! Het volgende blog in deze bloghop is van Juf Judith! Haar blog zal gaan over allerlei leuke werkvormen rondom de Kinderboekenweek! Ook Juf Judith heeft nog een erg leuk extraatje gemaakt speciaal voor deze bloghop. Dus ben je benieuwd? Lees dan zeker snel verder op de website van Juf Judith! De link naar deze volgende blog is: https://www.juf-judith.nl/bloghop-kinderboekenweek-2019-reis-mee/ 

Nog heel veel plezier met het lezen van deze bloghop over de Kinderboekenweek!

Liefs,

Juf Julie

Deel met andere leerkrachten